|
Przykłady projektów i wdrożonych instalacji monitoringu i rejestracji obrazu.
Przykład monitoringu klatek schodowych w typowym czteroklatkowym budynku mieszkalnym. Umiejscowienie kamery pozwala na nieprzerwaną obserwację praktycznie wszystkich newralgicznych punktów klatki schodowej, od wejścia poczynając, poprzez wejście do piwnicy, wejście do windy i na schody, aż po skrzynki na listy włącznie, przez jedna kamerę, co w przypadku wspomnianego budynku zapewnia skuteczną ochronę wszystkich klatek schodowych przy użyciu 4 kamer.
Monitoring typowego czteroklatkowego budynku mieszkalnego - z oferty dla LWSM Morena.
Przykład pokazuje najprostsze i najtańsze rozwiązanie oparte na module VDRS-4 (dla czterech kamer). Rozbudowa instalacji możliwa jest w dowolnym momencie eksploatacji poprzez doinstalowanie jedynie modułów na kolejne 4, 8 czy 12 kamer, w celu monitorowania np parkingów przed budynkami, elewacji zewnętrznych klatek schodowych w celu zapobieżenia radosnej twórczości 'graficiarzy', czy paneli instalacji domofonowych, często padających ofiarą wandalizmu).
Przykładowy projekt ofertowy monitoringu bloku mieszkalnego - z oferty dla wspólnoty mieszkańców na Stogach.
Przykład monitoringu dużej placówki medycznej. Ilustracja przedstawia ekran z obrazem z najważniejszych kamer systemu, rozlokowanych po obrysie zewnętrznym budynku, na parkingach, bezpośrednio w wejściu do izby przyjęć, w rejestracji, w korytarzach oraz klatkach schodowych i wejściach do wind. Pozwala to na zapewnienie bezpieczeństawa antywłamaniowego, zabezpiecza drogi sprzęt i wyposażenie medyczne, chroni mienie pacjentów i personelu oraz zabezpiecza pojazdy, stojące na parkingu i podjeździe.
Poniżej przykład monitoringu dużej placówki medycznej (wdrożenie własne).
Przykład monitoringu obiektu gastronomicznego. Rozmieszczenie kamer pozwala na skuteczną obserwację pomieszczenia kuchennego, magazynów żywnościowych, baru oraz przede wszystkim kas fiskalnych, rejestrujących sprzedaż. Połączenie tych dwóch elementów jest bardzo pomocne przy kofrontacji wydruków z paska urządzenia fiskalizującego z obrazem rzeczywistym, w przypadku wykrycia nieprwawidłowości, bądź podejrzenia zaistnienia takowych.
Przykład monitoringu obiektu gastronomicznego na Kaszubach (administracja i serwis własne).
Przykład monitoringu hotelu. Ilustracja przedstawia ekran z obrazem z najważniejszych kamer systemu, rozlokowanych na parkingu bezpośrednio przed wejściem do hotelu, w recepcji hotelowej, na sali restauracyjnej oraz w recepcji Centrum SPA. Pozwala to na zapewnienie bezpieczeństawa pojazdów gości hotelowych stojących na parkingu, umożliwia kontrolę poprawności obsługi płatności zarówno na sali restauracyjnej, jak i w obu recepcjach oraz dyscyplinuje pracę personelu.
Przykład monitoringu hotelu na Kaszubach (administracja i serwis własne).
Przykład monitoringu dużej stacji dealerskiej.
Zainstalowany system kamer pozwala na jednoczesną obserwację salonu sprzedaży, hali napraw i usług diagnostycznych, magazynu części zamiennych oraz punktu obsługi klientów, umożliwiając odtworzenie przebiegu praktycznie każdego zlecenia od momentu jego złożenia, poprzez pobyt pojazdu na hali i kolejne czynności wykonywane przy nim przez poszczególnych pracowników z jednoczesna kontrolą wydań części zamiennych z magazynu, aż po moment zakończenia zlecenia i wydania kluczyków klientowi.
Przykład monitoringu stacji dealerskiej (administracja i serwis własne).
Jednocześnie w połączeniu z kamerami systemu monitoringu parkingów i dojazdów (poniżej) oraz stałą obserwacją przez pracownika ochrony, system zabezpiecza mienie firmy w postaci pojazdów w ekspozycji w salonie oraz w hali napraw oraz na dojazdach do nich i punktach postoju przed celowym, bądź przypadkowym uszkodzeniem czy zarysowaniem, a także chroni wyposażenie pomieszczeń biurowych (na galerii) i znajdujące się w nich mienie pracowników przed kradzieżą, poprzez kontrolę dostępu do nich osób nieuprawnionych.
Przykład monitoringu parkingów, placów manewrowych i dróg dojazdowych. Umiejscowienie kamer pozwala na obserwację parkingów, dróg dojazdowych, placów manewrowych oraz wszelkich ciągów komunikacyjnych zarówno wewnątrz, jak i na obszarze bezposrednio przylegającym do firmy. Daje to możliwość jednoznacznej identyfikacji sprawców wszelkich incydentów typu otarcia, uderzenia czy zadrapania lakieru przy nieumiejętnym, bądź nonszalanckim parkowaniu, a także skutecznie identyfikuje sprawców ewentualnych włamań do zaparkowanych pojazdów oraz wandali, specjalizujących się w zarysowaniach lakieru.
W przypadku pojazdów służbowych dodatkowo dochodzi aspekt umożliwienia kontroli czasu ich wykorzystania w obrębie godzin pracy oraz poza nimi.
Przykład monitoringu parkingów, placów i dróg dojazdowych (administracja i serwis własne).
| |